Přírodovědné prezentace - Třídění živých organismů
Týden plný prezentací vznikl velmi jednoduše a může za to jedna Jindrova věta, která zazněla po mém prohlášení, že začínáme novou kapitolu učiva věnující se třídění žívých organismů.
Ta věta zněla: "A proč si nemůžeme každý připravit nějakou skupinu a udělat si prezentaci, kterou bychom pak předvedli?"
A protože vítám každý návrh, který má hlavu i patu, tak postupně vznikala tabulka se zadáním témat, do kterých se chtějí žáci pustit.
Jedinou podmínkou bylo využití power pointu a celou prezentaci provázet slovem.
A jak se nám to podařilo?
Naprosto úžasně!
Děti se opět ukázaly jen v tom nejlepším světle a přestože každý měl svůj vlastní přístup k práci, můžu říct, že prezentace splnily svůj účel a rozšířily nám naše doposud získané znalosti a dovednosti.
Z každé prezentace byl pořízený videozáznam, který si ještě zpětně pustíme, abychom si ukázali chyby, kterých jsme se dopustili a příště se jich vyvarovali.
Po skončení prezentace proběhla diskuze na její téma a také jsme ji společnými silami ohodnotili podle předem dohodnutých kritérií. Žáci si mohli vybrat, zda získají známku a nebo daltonské body. Připomínám, že obojí je si rovnocenné.
Postupně nás navštívily 3 paní učitelky, které taktéž ocenily práci žáků, a protože se s tříděním živých organismů setkávají i žáci v nižších ročnících, čeká nás ještě několik veřejných prezentací pro žáky třídy 4.C.
Aby prezentace nebyly jen tak zapomenuty, budou nám sloužit jako výukový materiál a žáci si je všechny umístí do složky ve svých počítačích.